maandag 10 oktober 2011

Semana 8 (29-09 - 02-10)

Buenos Dias

Jullie hadden nog een verslagje over mijn vorige weekend tegoed ;)
Begon eigenlijk donderdag toen het de laatste avond van Paulina en Milanie was. Patricia en ik hadden ze uitgenodigd en voor ze gekookt (ok ik zal eerlijk zijn patricia had vooral gekookt). Ook waren natuurlijk Christine en Therese dabei. Na het eten hadden we het ineens over nummers van vroeger enzo en toen bedacht ik dat het wel grappig zou zijn om een mini karaoke te doen. Dus ik zocht op youtube wat clips met lyrics en zongen uit volle borst. Denk aan Spice Girls en Backstreet Boys. We kregen de smaak zo te pakken dat we besloten na een karaokebar te gaan. Onderweg hier naartoe werd ons een gratis cocktail aangeboden...tja dat slaan we natuurlijk niet af. In die club was leuke muziek dus daar zijn we een tijdje gebleven, het enige was dat er niet erg veel mensen daar waren dus we hadden de ruimte. Ook hebben we nog even de spice girls aangevraagd en gekregen! We kwamen in deze tent nog een grappig Aziatisch stel tegen dat een beetje met ons aan het meedansen was. Na wat dansjes vertrokken wij naar de karaokebar, maar daar aangekomen was er bijna geen kip en je moest nog 10 euro betalen ook om te zingen! Dat betekende..op naar een andere tent! We wisten al waar we heen wilden, maar deden net of we twijfelde (acteren, zingen we kunnen het allemaal :P), dus werden we naar binnen gelokt met een gratis drankje. Ook zagen we daarbinnen onze Aziatische vrienden, de vrouwelijke helft vroeg wat we wilden drinken van ze. Terwijl ik nog aan het bedenken was wat niet te duur was, riep Paulina dat wij allemaal een Mojito wilde (in die tent zo'n 8 euro!). Toen kregen we alle 5 een Mojito....niet dat dat een probleem voor de Aziaten was aangezien ze beiden met een briefje van 200 stonden te zwaaien. Op de terug weg besloten we nog even een klein dansje in Quinta Avenida te doen, ondertussen was het kwart voor 4 en zou paulina een kwartiertje later de Taxi pakken naar het vliegveld...een echte diehard! Ik ben snel gaan slapen, want 3 uur later zou ik alweer op moeten.
Volgende dag kwam ik op school en voor mijn klaslokaal stonden (oke zaten half dood :P) Milanie en Christine mij op te wachten, want ze hadden wat voor me meegebracht.....aspirine. Dat had ik natuurlijk nodig was alleen maar een beetje moe, maar vond het wel grappig. In de pauze hebben we een lekkere tostada con tomate gegeten (ik heb gehoord dat het heel saai is als ik vertel dat ik koffie heb gedronken en wat ik heb gegeten, maar ik blijf het toch lekker doen!). Na school was het tijd voor Milanie om met de bus naar Madrid te gaan en Christine en ik hebben haar uitgezwaaid. Die avond waren we alle zo moe (en muy triste natuurlijk) dat we besloten om naar de film te gaan. Cirkus Columbus een Joegoslavische film, maar Spaans nagesynchroniseerd. Mooie film (met een oscar), maar stiekem was ik wel een paar keer in slaap gevallen.

Zaterdag had ik heerlijk uitgeslapen en ben daarna naar het strand gegaan, om nog meer uit te rusten. Nu er nog maar weinig over was van de Duitse Maffia besloten Christine en ik om samen een drankje te doen zaterdag avond. We begonnen bij Desden voor een lekker koud drankje en daarna gingen we naar onze stamkroeg Lucia. Toen we daar wilde afrekenen kregen we een gratis shotje en vroeg de ober of we nog een liter sangria wilden. Wij zeiden nee, maar toen vertelde hij ons dat het gratis was...tja toen wilde we ineens wel. Moraal van het verhaal, er werken hele aardige mensen daar en we blijven natuurlijk komen :) Op de weg terug naar huis kwamen we twee zweedse gasten tegen die ons de weg vroegen naar Quinta Avenida, dus we hebben ze er maar even heen gebracht en zijn zelf ook maar even naar binnen gegaan, maar niet lang want het was een beetje saaie muziek.

Zondag ben ik met Christine, Patricia en Therese naar Los Arenales (een ander strand, 25 min met de bus) geweest, het is daar mooier en rustiger dan hier. Alleen het water was minder rustig, dus erg leuk! In de avond heb ik samen met Annchristin en Christine een koud drankje gedaan :)













1 opmerking: