zaterdag 1 oktober 2011

semana 7 (19-09 - 21-09)

¡Hola!

Ik realiseerde met net dat ondanks dat er vorige weeks blog online zijn gekomen, het laatste verslag gaat over 18 september. En we zijn alweer in oktober! Mijn afgelopen 2 weken ga ik verdelen in vijf blogs, met vandaag: 19 september tot en met 21 september!
Ik neem mijn camera niet mee naar het strand (ok wel naar sunrise), restaurant, bar etc. Dus bij deze even fotocredits aan anderen, voor deze blog vooral foto's van Patricia en Helene. Ik probeer trouwens zou veel mogelijk andere foto's op mijn blog te plaatsten dan op facebook.

De afgelopen 2 weken heb ik veel tijd gespendeerd met de Duitse maffia, maar helaas is bijna iedereen nu naar huis :S Maar in mijn komende 5 verslagen zullen ze nog vaak aan bod komen.

Ook heb ik sinds maandag een andere leraar en zijn er meer leerlingen in de klas. Mijn nieuwe leraar is erg grappig, soms lijkt het wel of je naar stand up comedian aan het kijken bent.

Maar goed maandag 19 september. Zoals elke dag ben ik naar school gegaan van 9 tot 13 uur. We hebben gehad over gebruiken in verschillende landen en wat wij raar vinden in Spanje en andersom. Zo vertelde mijn lerares dat Amsterdam echt een gekkenhuis is met auto's, trams en fietsers en dat ze geen idee had hoe je moet oversteken en zo. (En wij maar zeggen dat de toeristen zo gevaarlijk zijn, misschien hebben wij gewoon een moeilijk systeem haha). Als iemand je een compliment over je kleding geeft is het arrogant om dankjewel te zeggen. Bijvoorbeeld als iemand zegt: 'leuk jurkje'. moet je iets zeggen als: 'vind je het leuk?' en dat antwoord diegene met ja en dan zeg jij: 'was echt heel goedkoop' of 'is al oud'. Als je bij een Spaanse vriend of vriendin binnenkomt en diegene vraagt of je koffie wilt dan zeg je eerst nee dankjewel. Dan is het de bedoeling dat diegene zegt: 'Ik sta er op' en dan zeg je 'ok, dan wil ik graag een kopje koffie'. Dus ik zag al helemaal voor me dat een Nederlands persoon een Spaanse visite krijgt. De Spaanse persoon zegt tegen de Nederlander dat ze een leuk rokje aan heeft en de Nederland zegt dankjewel (arrogant), daarna vraag de Nederland of de Spaanse visite een kopje koffie wil. Deze zegt nee...en tja jammer dan geen koffie haha (Oke misschien dat we nog vragen, weet je het zeker?).

Na de interessante schooldag ben ik naar het strand gegaan, er waren de afgelopen twee weken steeds hele leuke hoge golven. En ik weet niet meer precies welke dag het was, maar ik vertel het even hier omdat het best grappig was. Samen met Milanie en Paulina ging in het water, en de stroming was aardig sterk en de golven hoog. Ik was nog bezig het water in te lopen en er kwam een golf aan, met iemand er in die blijkbaar in de golven aan het zwemmen was en BAM botsing....Buenos Días. Vooral de anderen vonden het erg grappig. Ongeveer 5 minuten later toen we als kleine kindjes in de golven aan het spelen waren zei Paulina: 'my bikini is broken' en ik dacht eigenlijk dat ze een grapje maakte, of bedoelde dat die was afgezakt, maar hij was echt gebroken! HAHA, ja nu mogen we er om lachen want hij is weer gemaakt.

In de avond heb ik samen met Christine, Milanie, Helene, Pauline en Patricia tapas gegeten en daarna een ijsje bij een hele lekker ijswinkel uit Sicilië. Natuurlijk hebben we die avond salsa gedanst, want het was maandag!

Dinsdag had ik een rustdag, na school heb ik de blogverslagen gemaakt tot en met 18 september en ik was nog moe van het weekend en de avond ervoor. In de avond ben ik nog even met patricia een kopje koffie gaan drinken bij Soho (tot half 1 terwijl iedereen daar aan de cocktails zat haha). En daarna ben ik gaan slapen, althans dat was het plan, dat werkte natuurlijk voor geen meter met die koffie. Dus voordat ik eindelijk in slaap viel was het denk ik een uurtje of 3. En om kwart over 6 ging mij wekker, want ik moest om 7 uur op het plein naast mijn huis staan voor de zonsopkomst.

Rond 7 uur vertrokken we richting strand, iedereen sliep nog half haha. En het was bewolkt :S Dus helaas geen zon die achter de berg tevoorschijn kwam. Maar alsnog vond ik het leuk en heb ik leuke foto's kunnen maken. Hierna hebben we voordat we naar school gingen even een kopje koffie genuttigd. Woensdag zijn we dus begonnen op het strand en na school waren we weer naar het strand, en we hebben ook de dag afgesloten op het strand. Met de traditionele Botellón. Ik weet niet of ik al eerder over dit fenomeen heb verteld. Maar iedereen neemt wat te drinken mee naar het strand (of ergens) en dan ga je gezellig samen zitten en wat drinken. Rond half 12, 12 uur waren Patricia en ik nog als enige over, maar we waren aan het wachten op nog wat vrienden van Patricia. Ondertussen kwamen er twee jongen vragen of we Marihuana wilde kopen...euh nou nee! Later kwamen er wat vrienden en uiteindelijk waren we op het strand met zo'n 15 man! Maar rond 3 uur zijn Patricia en ik weggegaan, want de volgende dag moest ik weer om half 8 op!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten