maandag 3 oktober 2011

Semana 8 (26-09 - 28-09)

¡Hola!

Maandag 26 september was het dan zover, ik mocht weer een test maken. Het boek was nog niet uit dus het was niet zo dat je naar een ander niveau kon, maar er werd gekeken of je alles wat tot nu toe behandeld was snapte. En ik snapte wat ik moest snapte dus ik zit nog steeds net als iedereen in dezelfde klas en we gaan nu verder waar we waren gebleven. Nu zijn we met 11 man in de klas en morgen komen er 3 bij, dus we hebben wel een grote klas. Ik heb nu een nieuwe leraar, ik vind hem erg grappig. Hij heet Manuel, maar voor vrienden en familie (en leerlingen) is het Manolo.
Na school was ik natuurlijk weer op het strand te vinden. En tja het was maandag dus dat betekent Salsa! Paulina was zo aardig om ons bij haar thuis uit te nodigen voor dat we naar Havana gingen voor een sangriaatje. Hierna gingen we naar Havana voor onze wekelijkse work-out. (SUELO SUELO SUELO).

Dinsdag na school en het strand ben ik met Paulina Gazpacho gaan eten. En overal was de tv aan met Real Madrid-Ajax. Dus de eerste helft heb ik helemaal kunnen zien. Alleen kon ik het niet zo goed zien dus ik zag niet (en wist niet) of Ajax blauw of wit was. Maar toen wit scoorde en iedereen begon te juichen en ik Ronaldo's gezicht in beeld zag wist ik dat Ajax blauw was (wat een voetbalfan ben ik toch). Maar de Gazpacho was echt super lekker en na het eten hadden we afgesproken in Yomi voor een lekkere frozen yoghurt. Tijdens het nuttigen van ons ijsje hebben we ons rotgelachen, maar ik zal jullie de details besparen, maar de woorden die er in voorkwamen waren onder andere 'chicki chicki' en 'naked clown' haha. Eerder die dag hadden we op het strand een flyer gekregen waarmee we een gratis cocktail konden krijgen in Carpe Diem, maar omdat het nog maar 11 uur was en de bar dan nog niet open is hebben we eerst een granizado voor 1 euro gedronken. De gratis cocktail kon je halen voor 12 uur dus iets voor 12en zijn we naar Carpe Diem gegaan en we waren de eerste! Maar dat maakte ons niet uit we hebben de cocktail (die best vies was) gedronken en zijn lekker gaan dansen :)

Woensdag is er altijd tapas voor 1 euro (per tapas) dus gingen we ongeveer met 15 man tapas eten! Voor we gingen was ik eerst nog even een kleinigheidje (zie foto 2, mooi inpakpapier he?) kopen voor Paulina en Milanie, want het was de laatste avond voor Milanie (dacht ik, maar daarover later meer) en de een-na-laatste dag voor Paulina. Terwijl ik in de winkelstraat liep (waarschijnlijk diep in gedachte) voelde ik ineens een knijp in mijn arm en zag ik mijn lerares, waarvan ik de afgelopen 4 dagen les van heb gehad. Zij heeft trouwens George Clooney in het echt gezien in Alicante, hij schijnt hier namelijk ergens een huis te hebben (waar niet?). En ze is grootst fan als ze eenmaal over hem begint is er geen stoppen meer aan haha. Later op de avond toen we bij de tapasbar zaten liep ze ook toevallig langs, ik denk dat ze het leuk vond om te zien dat we met zo'n grote gezellige groep tapas aan het eten waren. Na de tapas gingen we naar onze groot favoriet Lucia en dronken weer een de Mojito met witte wijn. Hier kwam ik er dus achter dat het niet de laatste dag van Milanie was, eigenlijk kwam ik er niet achter maar werd het me verteld. Haar planning was namelijk op het laatste moment veranderd waardoor ze ipv donderdagmiddag op vrijdagmiddag zou vertrekken. Maar ik zit niet bij haar en de rest in de klas dus ik had het niet meegekregen. En ze dachten dat het wel grappig zou zijn als ze het niet aan mij zouden vertellen en ik de volgende dag haar op het strand zag. En ik zou dan zeggen huh daar is Milanie en dan zouden zei zeggen...nee hoe kom je erbij. Jaja een heel complot, maar het was te duidelijk dat ze vrijdag zou vertrekken (al had ik het nog totaal niet door maar goed). Ben wel benieuwd hoe het was geweest als ik het echt niet had geweten haha. Toen de tent bijna ging sluiten zijn Paulina, Milanie, Patricia en ik nog even een granizado gaan drinken bij Desden en daarna gingen we richting ons bedje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten